Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Προωθεί το «Τεχνολογικό Λύκειο» της εκμετάλλευσης


Το σχέδιο για τα «Τεχνολογικά Λύκεια», που παρουσιάστηκε στα τέλη Μάη, έβαλε σε «διαβούλευση» στο διαδίκτυο, χτες, το υπουργείο Παιδείας. Υπενθυμίζουμε πως στην πρόταση του υπουργείου, που παρουσιάζεται ως «ευκαιρία» για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, καταργούνται τα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ και αντικαθιστώνται απ' τον «ενιαίο τύπο Τεχνολογικού Σχολείου» με διάρκεια «3+1» χρόνια. Υποχρεωτικά θα είναι τα 3 πρώτα χρόνια, ενώ το επιπλέον έτος θα είναι προαιρετικό. Θεσμοθετείται η πρακτική άσκηση και η μαθητεία, ενώ οι εργοδότες θα έχουν παρέμβαση ακόμα και στις ειδικότητες των «Τεχνολογικών Λυκείων». Πρακτικά, με το σχέδιο αυτό η κυβέρνηση θέλει να «στείλει» περισσότερους μαθητές στα «Τεχνολογικά Λύκεια», τάζοντας κατοχύρωση της ειδικότητάς τους, η οποία όμως δε θα έχει κανένα αντίκρισμα.
Το γεγονός πως οι επιχειρήσεις θα παρεμβαίνουν στο «Τεχνολογικό Λύκειο» φαίνεται και απ' τις ερωτήσεις που μπαίνουν σε «διαβούλευση». Μία από τις ερωτήσεις είναι η εξής: «Πιστεύετε ότι οι επαγγελματικοί Τομείς και οι Ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου πρέπει να έχουν την απαιτούμενη συμβατότητα με τις κοινωνικές και αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας;». Οι «αναπτυξιακές ανάγκες» της χώρας δεν είναι άλλες από τις «ανάγκες» των επιχειρήσεων, οι οποίες αλλάζουν διαρκώς για να διατηρήσουν την κερδοφορία τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο απόφοιτος του «Τεχνολογικού Λυκείου» δε θα έχει τίποτα άλλο από μια πιστοποίηση ειδικότητας για ελάχιστο χρονικό διάστημα.
Οι επόμενες ερωτήσεις επιβεβαιώνουν, ακριβώς, πως η κυβέρνηση θέλει να βάλει τις επιχειρήσεις μέσα στα «Τεχνολογικά Λύκεια». Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα: «Από ποιους θα ασκείται η εποπτεία εφαρμογής της μαθητείας; Ποια κίνητρα μπορούν να δοθούν στους εργοδότες για να προσφέρουν θέσεις μαθητείας;».
Επίπεδα στο «Τεχνολογικό Λύκειο»;
Επίσης, χτες, σε ιστοσελίδες εκπαιδευτικού περιεχομένου κυκλοφόρησε μια γνωμοδότηση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) για το «Τεχνολογικό Λύκειο». Στο κείμενο, που συμφωνεί με την ουσία του κυβερνητικού σχεδίου, προτείνονται - υποτίθεται για να μην υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ του Γενικού και Τεχνολογικού - διάφορα μέτρα, όπως περισσότερα θεωρητικά μαθήματα στο «Τεχνολογικό Λύκειο», επιμόρφωση εκπαιδευτικών κ.ά. Σε αυτή τη λογική της ...ισοτιμίας «πέφτει» και η πρόταση «να μελετηθεί το ενδεχόμενο κάποια μαθήματα στο Τεχνολογικό Λύκειο να προσφέρονται, για κάποια παιδιά, σε επίπεδο κατ' επιλογήν ("κανονικό" ή "χαμηλότερο του κανονικού")». Πρόκειται, δηλαδή, για πρόταση κατάταξης των μαθητών σε επίπεδα μέσα στο Λύκειο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου