Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

Να υπερασπιστούμε τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδομα της άδειας


 

Η συνδικαλιστική πλειοψηφία της ΓΣΕΕ με τη στάση της και την τακτική της και στο όνομα δήθεν της διάσωσης τους ,επιχειρεί να βάλει ταφόπλακα σε μια από τις σημαντικές κατακτήσεις της εργατικής τάξης, το 13ο και 14ο μισθό στον ιδιωτικό τομέα. Γιατί στο δημόσιο ήδη έχει κατακρεουργηθεί.

Επιδιώκει συμφωνία με τους εργοδότες που θα «ενσωματώνει» το 13ο και το 14ο μισθό μέσα στους υπόλοιπους 12. Πρόκειται για μια εκχώρηση μιας μεγάλης κατάκτησης της εργατικής τάξης στα αρπακτικά της πλουτοκρατίας που χρόνια στόχευαν ανάμεσα στα άλλα και στην περικοπή των δώρων και του επιδόματος αδείας.


 

Μια τέτοια συμφωνία ανοίγει το δρόμο για τη σταδιακή και πλήρη περικοπή του 13ου και 14ου μισθού. Γιατί

  1. Παύει να δεσμεύει νομικά τη μεγαλοεργοδοσία η κατάκτηση αυτή που μέχρι τώρα είναι υποχρεωμένη να την παρέχει στους εργαζομένους ως εφάπαξ παροχή για τις γιορτές Χριστουγέννων ,Πάσχα και στην περίοδο της άδειας του εργαζόμενου.
  2. Με δεδομένη τη μόνιμη επιδίωξη της εργοδοσίας πότε για να επιτευχθεί η ανταγωνιστικότητα, πότε για να συγκρατηθεί η όποια μείωση των κερδών, να μείωση τους μισθούς κάτι που ήδη γίνεται, είτε απευθείας, είτε με την ελαστικοποίηση του ωραρίου το αποτέλεσμα είναι και θα είναι η μείωση του ετήσιου συνολικού εισοδήματος κάθε εργαζόμενου.
  3. Το επίδομα της άδειας και το δώρο Χριστουγέννων και Πάσχα κάλυπταν και καλύπτουν αυξημένες ανάγκες των εργαζομένων την συγκεκριμένη περίοδο. Με την σημερινή πολιτική της άγριας λιτότητας και μείωσης των μισθών και αν ενσωματωθούν τα δώρα και το επίδομα θα είναι αδύνατο ο εργαζόμενος να αποταμιεύσει χρήματα για τις αυξημένες δαπάνες των αντίστοιχων περιόδων που είναι αναγκαίες για βασικές ανάγκες για την ξεκούραση της εργατικής λαϊκής οικογένειας την αναπαραγωγή της εργατικής της δύναμης .


 

Η ηγεσία της ΓΣΕΕ για πολλοστή συνεχή φορά εκποιεί κατακτήσεις προς το μεγάλο κεφάλαιο, συμμαχεί με το μαύρο μέτωπο για να περάσουν τα σκληρά αντιλαϊκά μέτρα. Είναι σε πλήρη αντίθεση με την θέληση και τα συμφέροντα της εργατικής τάξης.

Επιβάλλεται μέσα σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες επίθεσης του κεφαλαίου στα δικαιώματα της εργατικής τάξης, ο εργαζόμενοι να παρεμποδίσουν με την δράση τους μια τέτοια εξέλιξη.


 

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ 23 ΙΟΥΝΗ 2010


 

Η ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

Να σταματήσουμε το έγκλημα, μπορούμε – ΑΠΕΡΓΙΑ 23 Ιούνη


 

Οι ώρες είναι κρίσιμες. Ο κόμπος έχει φτάσει πια στο χτένι. Η κυβέρνηση για λογαριασμό του κεφαλαίου επιδιώκει το πλήρες ξεθεμελίωμα κάθε ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Έχει έτοιμο το νομοσχέδιο που καταργεί στην ουσία τις συντάξεις και τις αντικαθιστά με ένα βοήθημα και μας οδηγεί σε δουλειά πάνω από τα 65. Επιδιώκει την επιβολή και την επικράτηση της ποιο βάρβαρης εργασιακής ζούγκλας μέσω του νέου αντεργατικού νομοσχεδίου που ετοιμάζει. Επιδιώκει σε συνεργασία με τους βιομήχανους όχι μόνο την μείωση των μισθών για τα επόμενα δύο τρία χρόνια αλλά την κατάργηση τόσο των κλαδικών όσο και της Ε.Σ.Σ.Ε. ακόμη την αύξηση του ορίου των απολύσεων, την κατάργηση των υπερωριών, των αποζημιώσεων.

Η εργατική τάξη, ο λαός, δεν έχει καμία ευθύνη ούτε για τα ελλείμματα, ούτε για τα χρέη. Δεν έχουμε δικαίωμα, δεν πρέπει να δεχθούμε αυτό το έγκλημα. Δεν επιτρέπεται, ούτε λεπτό χάσιμο χρόνου στην οργάνωση της πάλης για να μην περάσουν αυτά τα μέτρα.

Καλούμε τις συνδικαλιστικές οργανώσεις της εργατικής τάξης να αποφασίσουν νέα πανελλαδική ΑΠΕΡΓΙΑ στις 23 Ιούνη απαιτώντας:

  • Την πλήρη απόσυρση του αντιασφαλιστικού εκτρώματος
  • Την άμεση υπογραφή εθνικής συλλογικής σύμβασης  και κλαδικών συλλογικών συμβάσεων με ουσιαστικές αυξήσεις.
  • Όχι στην κατάργηση των αποζημιώσεων
  • Όχι στης Απολύσεις  
  • Την προστασία των ανέργων με επίδομα ανεργίας 1.120 ευρώ και επιδότηση έως την εξεύρεση εργασίας.


Σύνθημα μας. ΚΑΜΙΑ ΘΥΣΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Η ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ.


 

Η ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ


 

Ανοιχτή επιστολή στους γονείς

Αγαπητέ γονιέ

Τις μέρες αυτές από την κυβέρνηση γίνεται μια συστηματική προσπάθεια «πλύσης εγκεφάλου» για τις αλλαγές στην εκπαίδευση και το λεγόμενο «νέο σχολείο».

Πράγματι, το σχολείο των παιδιών μας είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή μας. Αυτοί που σου πήραν το μισθό, τη σύνταξη, τις εισφορές τόσων χρόνων, την ασφάλιση, ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής σου, είναι αυτοί που τώρα προωθούν ένα σχολείο που τη λειτουργία του θα την πληρώνεις εσύ, που δε θα είναι ίδιο για όλα τα παιδιά, που το τι θα μαθαίνουν και το πώς θα μαθαίνουν τα παιδιά μας θα το καθορίζουν οι επιχειρήσεις. Φτιάχνουν ένα σχολείο που τα παιδιά μας από μικρά θα διδάσκονται ότι «ένα δίκιο υπάρχει», αυτό το πλουσίων και «μια κοινωνία, ο καπιταλισμός». Αυτό το σχολείο παραπλανητικά το ονομάζουν «νέο», «καινοτόμο», «ανοιχτό στην κοινωνία», «πράσινο σχολείο», κτλ. Για να «το περάσουν», προωθούν την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, τα 800 πιλοτικά-ολοήμερα Δημοτικά.


 

Τα πράγματα είναι απλά:

Σήμερα έχουμε ανάγκη από ένα σχολείο που θα ικανοποιεί το σύνολο των μορφωτικών αναγκών όλων των παιδιών.

  • Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, που όλα θα μαθαίνουν τα ίδια γράμματα. Τι θα πει…κάθε σχολείο ή δήμος καθορίζει το περιεχόμενο ανάλογα με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας; Τι θα πει ο σύλλογος διδασκόντων καθορίζει μαζί με τους γονείς το περιεχόμενο και τα μαθήματα; Είναι σα να λένε…«Όποιος μπορεί ας προχωρήσει»!
  • Ένα σχολείο που τα παιδιά μας θα παίρνουν τη γενική μόρφωση, θα μαθαίνουν τα βασικά για την κάθε επιστήμη και την εξέλιξη της κοινωνίας. Από αυτή την άποψη είναι επιζήμιο ένα σχολείο που θα δίνει λίγη γενική μόρφωση και πολλές πληροφορίες και δεξιότητες.
  • Ένα σχολείο που η λειτουργία του θα είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Τι θα πει τα σχολεία στους δήμους; Μήπως όταν πέρασαν τους παιδικούς σταθμούς στους δήμους είδαμε χαΐρι; Πληρώνουμε υπέρογκα τροφεία, οι εργαζόμενοι «σήμερα είναι κι αύριο δεν είναι», οι παιδικοί σταθμοί κλείνουν λόγω των οικονομικών δυσκολιών των δήμων.
  • Ένα σχολείο που ο νόμος του κέρδους δεν θα έχει θέση μέσα σε αυτό και στη σχέση του μαθητή με το δάσκαλο. Τι θα πει «εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης»; Τι θα πει ο Σύλλογος γονέων μαζί με το σύλλογο δασκάλων θα εξασφαλίζουν τα έσοδα για τη λειτουργία του σχολείου;
  • Ένα σχολείο όπου ο μαθητής απ' την αρχή θα οικοδομεί τη σκέψη του, την αφομοίωση της μητρικής του γλώσσας, για να μπορέσει στη συνέχεια να αποκτήσει τις βάσεις σε όλα τα μαθήματα. Πόσο φυσιολογικό και παιδαγωγικά τεκμηριωμένο είναι, την ώρα που ο μαθητής της Α΄ δημοτικού προσπαθεί να μάθει τη μητρική του γλώσσα, την ώρα που ακόμα δε γνωρίζει την αλφαβήτα της μητρικής του γλώσσας, να μαθαίνει ταυτόχρονα και ξένη γλώσσα;
  • Ένα σχολείο που το παιδί θα έχει χρόνο για να παίξει. Ποιος «παιδαγωγός» λέει ότι το παιδί της Πρώτης και της Δευτέρας είναι σε θέση να μένει στο σχολείο απ' τις 7 μέχρι τις 4 ή έστω απ' τις 8 μέχρι τις 2;
  • Ένα σχολείο όπου οι νέες τεχνολογίες, οι υπολογιστές θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που θα το πιάνει στα χέρια του ο μαθητής όταν θα έχει αποκτήσει τις κατάλληλες γνώσεις για να το χρησιμοποιήσει όπως πρέπει. Τι νόημα έχει να το βάλουνε κι αυτό από την Α΄ δημοτικού; Εμείς κυνηγάμε τα παιδιά μας στο σπίτι για να κλείσουν το κομπιούτερ και να ανοίξουν κανένα βιβλίο. Πρέπει απ' την πρώτη δημοτικού να τα μάθουμε να ξεροσταλιάζουν μπροστά σε μια οθόνη; Εμείς θέλουμε τα παιδιά μας να τρέχουν και να παίζουν, για να αναπτυχθούν κανονικά ψυχικά και σωματικά.

Ούτε μια ώρα χαμένη!

Τώρα! Κίνημα, αγώνας, Ενιαίο Μέτωπο Εργατικών Συνδικάτων -Γονέων-Εκπαιδευτικών-Μαθητών, για να μην περάσουν τα 30αρια τμήματα, η αυταξιολόγηση της σχολικής μονάδας-τα 800 πιλοτικά-ολοήμερα Δημοτικά.

Αντίσταση-Απειθαρχία-ανυπακοή για να μην περάσει το σχολείο της αγοράς


 

Αθήνα 16/6/2010

Ανοιχτή επιστολή προς όλους τους εκπαιδευτικών των βαθμολογικών κέντρων, τους γονείς και τους μαθητές


 

Η Υπουργική Απόφαση για τις αμοιβές των εκπαιδευτικών στα βαθμολογικά κέντρα είναι μια ακραία κοροϊδία. Πρόκειται για απόφαση που επί της ουσίας λέει: «Οι εκπαιδευτικοί εργαζόμενοι στα βαθμολογικά κέντρα θα πληρωθούν μεν άμεσα-σε τρεις δόσεις τον Ιούνη-Ιούλη-αλλά με μείωση των αποδοχών τους από 5% έως 63%!!!». Η εγκύκλιος αυτή δε μπορεί να γίνει αποδεκτή όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς αλλά και από κάθε εργαζόμενο, από κάθε γονιό που ξέρει τι θα πει βιοπάλη και μεροκάματο.

Όταν οι εκπαιδευτικοί αποφάσισαν να απέχουν από τη βαθμολόγηση των γραπτών δεν το έπραξαν γιατί διαφωνούσαν με τον τρόπο πληρωμής αλλά για το ύψος των περικοπών στις αμοιβές τους. Απείχαν επίσης ένεκα και του κυβερνητικού εμπαιγμού (αφού διόρθωσαν τα μισά γραπτά, μετά ξεφούρνισε η κυβέρνηση ότι θα πληρωθούν με τα…μισά λεφτά)!

Η κυβέρνηση -ως συνήθως υποκριτικά- επικαλείται την αγωνία των παιδιών και των γονέων για την απρόσκοπτη έκδοση των αποτελεσμάτων. Για την όλη εξέλιξη η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά την κυβέρνηση.

Γονείς-εκπαιδευτικοί-μαθητές, με Ενιαίο Μέτωπο Πάλης και αγώνα είναι ανάγκη να αποκρούσουν την αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική του μαύρου Μετώπου κυβέρνησης-ΝΔ-ΕΕ-πλουτοκρατίας-ΜΜΕ.


 


 

Ούτε βήμα πίσω!

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ την ΑΠΟΧΗ στα βαθμολογικά κέντρα. Συνεχίζουμε μέχρι η κυβέρνηση να δεσμευτεί ώστε οι αποδοχές μας να είναι τουλάχιστον στο επίπεδο των περσινών αμοιβών και η πληρωμή άμεση.


 

Καμιά θυσία-Την κρίση να πληρώσει η πλουτοκρατία


 


 

Αθήνα 14/6/2010