Παρασκευή, 3 Ιουνίου 2011

ΑΝΟΙΓΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ! ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ



 
Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για τη διδασκαλία μιας μόνο δεύτερης ξένης Γλώσσας στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου για απολύσεις στο Δημόσιο Σχολείο, οδηγεί σε παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, καταστρατήγησης ωραρίου, κατάργησης των όποιων οργανικών θέσεων με το πρόσχημα της παύσης διδασκαλίας του επιστημονικού αντικειμένου.

 
Το μέτρο αυτό αποδεικνύει τι σημαίνει «Νέο Σχολείο»: «σχολείο ΑΕ», σχολείο διαφοροποιημένο, σχολείο με απλήρωτους, ελαστικά εργαζόμενους, χωρίς δικαιώματα εκπαιδευτικούς.
Η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στην πολιτική αυτονομίας της «σχολικής μονάδας» και των γενικότερων αναδιαρθρώσεων στο εκπαιδευτικό σύστημα: Κενά και τοποθετήσεις ανά συγκεκριμένο σχολείο. Σχολεία αποκεντρωμένα με διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα και διαφορετικό προσωπικό που θα το υλοποιεί κάθε χρονιά. Περιορισμός των προσλήψεων, αύξηση του ωραρίου εργασίας, περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων είναι κομμάτια του ίδιου «παζλ».

 
Συνάδελφε, συναδέλφισσα
Η απόφαση του Υπουργείου μας καταδικάζει στον εργασιακό μεσαίωνα!
Μην αναγνωρίζεις το δημόσιο χρέος και το έλλειμμα σαν δικό σου. Δεν έχεις καμία ευθύνη. Το χρέος είναι όλο «παράνομο», αποτυπώνει τις προκλητικές επιδοτήσεις των καπιταλιστών από τον κρατικό προϋπολογισμό, τις δεκάδες φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν, τους υπέρογκους νατοϊκούς εξοπλισμούς, τις αντιπαραγωγικές δαπάνες των ολυμπιακών αγώνων. Σε ένα χρόνο πάνω από 100 δις ευρώ (!) δόθηκαν στις τράπεζες, ενώ μόνο στις τράπεζες της Ελβετίας, οι καταθέσεις των ελλήνων καπιταλιστών ανέρχονται στα 600 δις ευρώ (!).

 
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ! ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΔΟΥΛΟΙ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ!
Αγώνας μαζί με όλο το λαό κόντρα στην πολιτική κυβέρνησης–ΕΕ –ΔΝΤ-πλουτοκρατίας που τσακίζει κάθε λαϊκό δικαίωμα και μετατρέπει την παιδεία σε εμπόρευμα.

 
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΟΥΝ
ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ!
  • Καμιά απόλυση! Καμιά συζήτηση για χάσιμο οργανικών θέσεων. Κάθε εκπαιδευτικός να έχει οργανική θέση!
  • Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Μαζικοί διορισμοί από το Υπουργείο Παιδείας. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης. Κατάργηση του ΑΣΕΠ.
  • Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση (αναπληρωτών, ωρομισθίων) χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

     
Καμμιά θυσία-την κρίση να πληρώσει η πλουτοκρατία!

ΕΙΣΗΓΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ: Λειτουργικά κέρδη 2,1 δισ. ευρώ στο α' τρίμηνο - Αύξηση 7,1% στα καθαρά κέρδη μετά και τις τρανταχτές φοροελαφρύνσεις



 
Κόντρα και στην καπιταλιστική κρίση, σε κραυγαλέα αντίθεση και με την κάθετη πτώση του επιπέδου λαϊκής κατανάλωσης, οι ισχυροί επιχειρηματικοί όμιλοι συνέχισαν και για το α' τρίμηνο του 2011 σε φάση κερδοφορίας με αρκετούς από αυτούς να πετυχαίνουν ακόμη αύξηση κερδών.
Τα λειτουργικά κέρδη που απέσπασαν 248 εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Αθήνας, που δημοσίευσαν ισολογισμούς τριμήνου, έφτασαν σε 2,1 δισ. ευρώ, ενώ τα μετά από φόρους κέρδη εμφανίζουν και αύξηση 7,9%. Η εξέλιξη έχει να κάνει και με τις προκλητικές παραπέρα μειώσεις των φορολογικών συντελεστών που μπήκαν σε εφαρμογή από την 1η Γενάρη, από την αλματώδη άνοδο συγκεκριμένων κλάδων και επιχειρήσεων. Να σημειωθεί ότι αρκετές από τις εμφανιζόμενες ως ζημιογόνες δε δημοσίευσαν ισολογισμούς τριμήνου με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ασφαλής σύγκριση σε σχέση με το α' τρίμηνο του 2010.
Σύμφωνα με τους ισολογισμούς τους (επεξεργασία: Πήγασος ΑΕΠΕΥ):
Τα λειτουργικά κέρδη (EBIΤDA) διαμορφώνονται σε 2,1 δισ. ευρώ (από 2,5 δισ. ευρώ στο α' τρίμηνο του 2010) με υποχώρηση 16,2%. Η τελική σούμα εμφανίζεται κάθετα συμπιεσμένη από τις ζημιές που εμφανίζουν 137 εταιρείες.
Ο τζίρος φτάνει στα 18,9 δισ. ευρώ (από 18,6 δισ. ευρώ) με αύξηση 1,6%.
Τα κέρδη (μετά από φόρους) σε 444,5 χιλιάδες ευρώ (από 412.000) με αύξηση 7,9%.
Από τις 248 επιχειρήσεις οι 111 (45%) εμφανίζουν κέρδη. Από αυτές οι 41 καταγράφουν αύξηση κερδών, οι 54 μείωση και 16 επιστροφή σε κέρδη μετά από ζημιές για το 2010. Από τις συνολικά 137 ζημιογόνες (55%) οι 60 εμφανίζουν αύξηση ζημιάς, οι 38 μείωση, ενώ οι 39 από αυτές κατέγραψαν κερδοφορία στο α' τρίμηνο του 2010.
Από τη σκοπιά της μάζας του λειτουργικού κέρδους (EBITDA) που απέσπασαν ξεχωρίζουν: ΟΤΕ: 393,3 εκατ. ευρώ, ΔΕΗ: 327,6 εκατ. ευρώ, ΟΠΑΠ: 214,1 εκατ. ευρώ, Εθνική Τράπεζα: 177,1 εκατ. ευρώ, ΕΛΠΕ: 164,2 εκατ. ευρώ, «Μότορ Οιλ»: 118,2 εκατ. ευρώ, «Κόκα Κόλα»: 109,6 εκατ. ευρώ, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο: 93,3 εκατ. ευρώ, Τράπεζα Κύπρου: 81,7 εκατ. ευρώ, «Βιοχάλκο»: 70,7 εκατ. ευρώ.
Από τη σκοπιά των ποσοστών αύξησης του καθαρού κέρδους (μετά από φόρους) στη σχετική λίστα φιγουράρουν και νευραλγικές επιχειρήσεις, κλάδοι ολόκληροι (ύδρευση, λιμάνια) που η κυβέρνηση ετοιμάζεται να βγάλει στο σφυρί. Τα ποσοστά αύξησης διαμορφώνονται: ΕΥΔΑΠ 3.001%, «Ικτίνος» 2.064%, «Σπύρου» 1.611%, Γεν. Εμπορίου: 1.579%, «Νηρεύς»: 1.398%, ΟΛΘ 1.266%, ΕΛΒΑΛ 759%, Εθνική Τράπεζα 655%, «Μότορ Οιλ» (φιγουράρει και στην προηγούμενη λίστα) 398%, Γιούρομπανκ 363%.

Ερώτηση Kοινοβουλευτικής Ομάδας KKE προς την Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για την κατάργηση επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας


Μεγάλη αναστάτωση σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς έχει φέρει η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με οποία (Φ. 12 /518/61284/Γ1/27-05-2011) από τη σχολική χρονιά 2011-2012 και για τα επόμενα σχολικά έτη, θα διδάσκεται στα δημοτικά σχολεία όλης της χώρας, εκτός από τα Αγγλικά μία και μόνο δεύτερη ξένη γλώσσα. Η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στην κατεύθυνση του «Νέου Σχολείου» για διαφοροποιημένα σχολεία (στην περίπτωση αυτή για «γαλλόφωνα» και «γερμανόφωνα») για παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.
Η εξέλιξη αυτή έχει πολλαπλές αρνητικές συνέπειες:
  • Οι μαθητές της φετινής Ε' τάξης εξαναγκάζονται από την επόμενη σχολική χρονιά 2011-2012 να παρακολουθήσουν άλλη 2η ξένη γλώσσα από αυτήν που επέλεξαν και διδάχθηκαν μία ολόκληρη σχολική χρονιά.
  • Δημιουργία πολυπληθών τμημάτων με αποτέλεσμα, η εκμάθηση και διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας να μην είναι αποτελεσματική.
    Το πρόβλημα όμως αφορά και τους εκπαιδευτικούς καθώς ανοίγει ο δρόμος για την παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, καταστρατήγησης ωραρίου, κατάργηση οργανικών θέσεων τους με το πρόσχημα της παύσης διδασκαλίας του επιστημονικού αντικειμένου τους.

     
    Ερωτάται η κ. Υπουργός, τι μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να ανακληθεί η απόφαση αυτή και να διασφαλιστούν οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών αυτών των ειδικοτήτων, με βασικό χαρακτηριστικό τη μόνιμη και σταθερή εργασία.

     
    Οι βουλευτές

     
    Σπύρος Χαλβατζής
    Γιάννης Γκιόκας
    Γιάννης Ζιώγας
    Γιάννης Πρωτούλης